Zakupy grupowe to coraz bardziej popularna forma ‘polowania’ na okazję. Mniejsze, niż zwyczajowo, ceny usług oraz towarów to idealna sposobność ażeby je sprawdzić. Nagminnie rezygnujemy z usług oraz towarów (zwłaszcza tychże, związanych z wypoczynkiem lub urodą), bowiem po prostu nie posiadamy na to gotówki. Jednakże obniżka o kilkadziesiąt procent ceny sprzedaży jest doskonałą okazją i z pewnością zdecydujemy się na owe zakupy.
Z jakiego powodu przedsiębiorstwa decydują się na sprzedaż towarów i usług po tak małej cenie? Kontrakcja jest bardzo oczywista! Chodzi o reklamę. Nie ma doskonalszej formy reklamy, aniżeli pokazanie przedmiotu lub usługi bezpośrednio na kliencie. Jeżeli konsument będzie usatysfakcjonowany, to jest wysokie prawdopodobieństwo, że w przyszłości znów do nas wróci. Być może, poleci nasz sklep również przyjaciołom oraz bliskim. Korespondencja pantoflowa spisuje się bezbłędnie, zatem dlaczego by nie wypróbować tej metody?
Znaczna ilość przedsiębiorstw obawia się kosztów tego rodzaju formy promocji. Wortale zakupów grupowych nie działają charytatywnie. Muszą z czegoś pokryć koszty funkcjonowania i wyrobić zysk. Najczęściej, prowizja wynosi 50% wartości danej oferty grupowej. Okazuje się więc, że usługodawca pracuje prawie za darmo. Na nieszczęście, takie są realia. Dlatego z tego rodzaju promocji nie powinni korzystać wszyscy.
To porządne wyjście dla spółek usługowych, z których korzysta się na sposób nieprzerwany. Oferta w portalu grupowym powinna przyciągnąć stałego konsumenta, dlatego też najlepiej wychodzą na tym punkty kosmetyczne, punkty fryzjerskie czy puby. Wyprzedaż jednorazowej usługi lub artykułu jest mało opłacalna.
Jaki z tego morał? Największym wygranym zakupów grupowych są ich kontrahenci. To oni mogą przetestować określone usługi oraz wyroby w nader małych cenach. Sporo zarabiają też oferenci usług stałych. Może uda im się pozyskać kilku lojalnych nabywców. Jest jednakowoż pewien warunek – usługa musi być spełniona dokładnie, co nie zawsze jest standardem a propos zakupów grupowych.